Sunday, May 14, 2017

HUSNIJA CRNJAK u epizodi "SARAJ'VSKA"

Zaglavio u Mičigenu dva dana, slupala se paleta s pivom, razvalila mi prikolicu. Odvezem to da se počisti i popravi, javim dispečeru, i vratim se do rest erije da prikunjam. 



   
Sretnem tamo Dragana, Sarajliju.
   
Balkanci se vazda prepoznaju. Da umetneš jednog među hiljadu znao bi ga prstom pokazat. A nit smo tamni ko Turci, nit bijeli ko Rusi, nit rutavi ko Grci. Tako je kod nas, kamiondžija, postalo normalno da se susrećemo po rest erijama. Ne znam jel do naših surli, do posebnog oblika glave, il do zbunjenog pogleda, al jel uđem u granap il u zahod, odma spazim našeg insana, i kontam: eno ga ― naš! Njušimo se na daljinu ko vukovi.
   
Onda kontam: Odakle bi ovaj mogo bit?...
   
Neke Sarajlije nose baš posebne sarajevske face: koščati u licu, oči jedva da su u duplji, kupe informacije ko gušteri, drže tanke usne čvrsto stisnute, i znaš, ha progovori, da će ih nakrivit. Takvi se mogu pročitat i da ne otvore usta. A jel ih otvore ― puna usta Sarajeva... E, takav ti je bio ovaj moj Dragan. Sarajlija.
   
Uđem u zahod, čovjek piša. Pozno sam ga po tjemenu! Izbjego bi ja njega da sam mogo, al dva pisoara, šolja zauzeta, piša mi se, frka, moro sam se suočit, nije bilo druge. Kontam, ovaj je naš, garant. I dok to kontam, kontam kako garant i on isto konta. Nije ni meni nosu mane. Haj, nejse... Izvadim svog merhametliju i pustim mlaz ko da sam u vatrogasnoj službi. Da sam bio neđe iznad Kalifornije, meščini, cijeli požar bi ugasio... Osjetim ja njegov pogled na svojoj čuni. Provjerava. Nema šta, ostalo kod berbe Naske na Mejtašu. Bacim i ja pogled: drži se za kožicu, mogo bi od nje napravit sjedište za Folciku! Naš je, al njihov, skontam. A garant skonto i on isto. Šara on, šaram ja, fol čitamo budalaštine po zidu... Kad je prdno isto ko da je stavio tri tačkice na rečenicu. Nisam više imo sumnje ― naš je, samo s kožicom! Prdnem i ja, stavim tačku, u znak pozdrava. Uto, dok se mi tako kontamo i pozdravljamo, debeli Amerikanac taman sišo s hale, sav se uspuho, ko da je trčo a ne srao, pa kad nas ugleda kako se kontamo, istrča iz zahoda, nije ni ruke opro, peksijaner jedan!
   
Peremo ruke. I sve se čekiramo u ogledalu.
   
― Naš? ― on će ti meni.
   
― Naš ― ja ću ti njemu.
   
― Sarajlija? ― on će ti meni.
   
― Nekad bio... ― ja ću ti njemu, malo da mu šuknem.
   
― Ja sam s Grbavice ― on će ti meni.
   
― Mejtaš ― ja njemu.
   
Tu se malo ušutimo. Ja kontam garant je bio u četnicima, on konta garant mu ja sad jebem mater.
   
Opra on ruke prvi, posuši na onom što suši. Vidim, čeka da i ja. Osušim ruke i ja.
   
― Dragan ― predstavi se on meni i pruži ruku.
   
Ako je pružio ruku, mislim se, onda nije jeo govna, jer da je jeo govna ne bi pružio ruku. Al haj sad ti znaj kolko može bit bezobrazan obraz u ljudi, oni ljubazni su najveće psihopate...
   
― Husnija ‒ kažem, i pružim ruku, ućerašmu.
   
I odma započe priča, ko da rata nikad nije bilo! Nit on spominje sebe u četnicima nit ja spominjem sebe kako sam trčo po vodu i odskakivo ko banka po asfaltu.
   
― Jesi ti pošo neđe il se vraćaš? ― pita mene Dragan.
   
― Ma, ne znam jel sam pošo il sam došo ― odgovorim glupavo. ― Razvalila mi piva prikolicu, čekam da se sredi...
   
― Čuj to! Da nije „Sarajvska”?
   
― Nije „Sarajvska”, al je puna gajba zaštekana...
   
― Pa mogli smo na pivu?
   
― Pa što ne bi mogli...
  ' 
― Super!
   
― Super!
   
Zaštekamo se mi u kamion i odštekam ja onu pivu, a sve kontam da ovaj nije fakat peder, da me ne odvali ko tarabu! Priča Dragan, sve usta krivi, meni drago, umirem od šege, piva fakat šmeka isto „Sarajevska”, ko da sam sjeo neđe na Čaršiji s rajom onom starom, puno mi srce odjednom, prešaltam se odma na sarajvsku priču, Brčaci su mi totalno zametnuli identitet...
   
Ja njemu ukratko o svojoj ženi, glavi porodice, („Što bi Indijanci rekli poglavica”, dodajem usput), volim je ko Boga, i o mojim đuvegijama, rodila ih majka, stariji me vazda cinka materi, mlađi ne jebe živu silu, a on meni kako ima troje djece od tri različite žene, handri ga svaka kako stigne. Uh, reko, dobro je, nije peder. Djecu, veli, raspoznaje po čekovima koje mjesečno ispisuje, čak im je, veli, i imena pošo mješat pa ih zove po materama. Kad dobje platu i sjedne da ispiše čekove za komunalno, odvoji odma tri čeka u stranu: Dragica, Esmeralda, i Rejčel. Ovaj zadnji, s Rejčel („Amerikankom”, šapuće ko da će ga neko čut) je bio najkraći ― dvi godine. Onaj s Meksikankom je izdržo pet godina. A s našom je bio najduže ― dvaes godina!
   
Dragica je bila njegova prva ljubav. On išo u Umjetničku, a ona u Prvu gimnaziju. Austrougarske zgrade. Ogromni prozori. A prozori gledaju jedni drugim u učionicu. Pa, jebote, to se zaljubljivalo i na malim odmorima i na časovima! Romantika do jaja, jebo one američke filmove! Generacije i generacije su se barile na tim prozorima! A tek ispred škole. Pa onda u „Ćumez”, na kaficu.
   
― Znaš đe je „Ćumez”? ― pita on mene. ― Tamo odma iza „Svjetlosti”...
   
― Ma ja, ba, znam đe je „Ćumez”, nisam s Ilidže!
   
I on nastavi priču.
   
Tako je i on nju, Dragicu, upozno, po tom šablonu: prozori, žicanje ispred Prve gimnazije, kafica u „Ćumezu”. I oženili se... Odma poslije škole. A onda onaj posrani rat, Njemačka, Amerika... Trčiš za lovom, a onda izgubiš korak u svemu drugom. Dok je on zaradio dovoljno za svoj kamion i svoj biznis, sve drugo je prokocko: nije više bio ni muž ni otac. Mali mu je odrasto dok je on bio na putu. Al zaprave, nije ko u onom filmu. I otad mu je svaki novi brak sve kraći. A i on je financijski sve kraći. Sad može da bude na putu do mile volje, jer kad dođe kući nema nikog, pusto, gluho, ne može ni cuku imat, crko bi bez njega. Sa njim samo kaktus, veli, nekako preživi. Eto, on se sad raduje kaktusu a kaktus njemu! Šta ti je život. Tri sina sa tri različite žene, a opet ih voli ko da su njegovi, zajebaje se, pa malo o poslu, malo o zajebanciji, malo o ovim našim papcima ovdje, jesi bio skoro u Rajvosa, nisam 6 godina, nije ni on, ima petnest, ja kontam a što nije, da ga nije strah, možda ga neko pozna ko Neleta, pa se sjetim one Neletove face kad je opazio da ga slikaju kroz prozor, oči mu ispale, isto da sjedi na šolji...
   
Ma, jebo to, kontam, jebo Neleta, pustim ja Draganu našeg Montena. Kaže ― Đe ga nađe!
   
Dobro je, kontam, možda nije jeo govna.
   
Zapjeva Kemo „Sarajevo, ljubavi moja”, Dragan se uozbilji, konto sam sranje, sad će fizički odgovoriti na provokaciju... Al kakvi. Nazdravi Dragan u Kemino ime...
   
Nazdravim i ja.
   
A ona piva zvecnu, isto „Sarajvska"!

No comments:

Post a Comment